Kervelsoep

Foto Cathy Van de Moortele
Kervelsoep was nooit mijn favoriete soep. Het deed me altijd denken aan schoolkantines en ziekenhuiseten. Vezelige draadjes in de soep, geen aantrekkelijk kleurtje, bahbah. En toch besloot ik deze week om deze soep eens zelf te maken. Mag ik zeggen dat ze bijzonder smakelijk was? Ik heb mijn soupmaker gebruikt om deze soep te maken. Snel klaar en je hebt er geen omkijken naar.

Wat hebben we nodig:
  • 1 ui, gepeld en grof gehakt
  • 3/4 bakje kervel, gehakt
  • 1/2 prei, gewassen en in halve ringen gesneden
  • 1 grote handvol verse spinazie, gewassen en grof gehakt
  • 1 grote aardappel, geschild en in stukken gesneden
  • 500 ml groentebouillon
  • water
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Doe de ui, kervel, prei, spinazie en aardappel in de kom van de soupmaker.
  • Overgiet met de bouillon en vul eventueel aan met water tot aan de hoogste vullijn.
  • Kies het langste programma, waarbij de soep ook meteen gemixt wordt.
  • Kruid af met peper en zout. Klaar!
TIP:

Heb je geen soepmaker? Maak de soep dan gewoon op het vuur. Voeg extra water toe als je de soep te dik vindt.
Je kan de soep opleuken met een lepel zure room.

Reacties