Toast ricotta pistache

Foto Cathy Van de Moortele
Heel eenvoudig, deze toast. Ik bak heel graag zelf brood en als ik dan toast maak van mijn zelfgebakken brood, ben ik helemaal in mijn nopjes. Mijn kleinste oventje van mijn Stoves is hiervoor ideaal: je legt alle sneetjes die je wilt toasten op je ovenrooster en in geen tijd heb je toast voor iedereen. Vaak toast ik maar 1 kant, dat hapt makkelijker. Soms heb je niet zoveel honger en heb je voldoende met 1 toast, zoals deze.

Wat hebben we nodig:
  • 1 snede volkoren brood
  • 30 gr ricotta
  • 1 koffielepel olijfolie
  • citroenpeper
  • 1 eetlepel pistachenoten, droog getoast in een heet pannetje
Hoe gaan we te werk:
  • Toast het brood aan één kant.
  • Besmeer de getoaste kant met de ricotta.
  • Sprenkel de olijfolie over de kaas en kruid met citroenpeper.
  • Werk af met de pistachenootjes.
TIP:

Noten en olijfolie zijn goeie vetten. Ideaal voor studenten of mensen die veel met hun hoofd moeten bezig zijn.

Reacties