Geweekte muesli

Foto Cathy Van de Moortele
Ik hou van gezonde ontbijten. Ik zit ook graag aan tafel en begrijp niet hoe mensen maaltijden kunnen overslaan. Niet ontbijten is voor mij een ramp. Ik heb geen energie, voel me slecht en lusteloos. Sommige ontbijten vragen wat voorbereiding en snel een kommetje gesuikerde cornflakes naar binnen werken, is verleidelijk. Maar met wat planning kom je al een heel eind. Enkele weken terug hebben we muesli met veenbessen gemaakt. Ik hoop dat je ondertussen al meerdere porties gemaakt hebt? Want dan kan je nu diezelfde muesli gebruiken om deze geweekte muesli te maken. Dit recept is goed voor 3 personen of voor 3 dagen, als je alles alleen wilt opeten.

Wat hebben we nodig:
  • 200 gr muesli met veenbessen
  • 300 gr havermelk of sojamelk
  • 1 eetlepel esdoornsiroop
  • enkele druppels vanille extract
  • 3 eetlepels Griekse yoghurt
  • verse frambozen en bosbessen
Hoe gaan we te werk:
  • Meng de muesli met de havermelk, esdoornsiroop en vanille in een grote kom.
  • Zet de kom afgedekt in de koelkast gedurende de nacht.
  • 's Morgens verdeel je de geweekte muesli over 3 kommen.
  • Werk af met 1 eetlepel Griekse yoghurt per kom, bosbessen en enkele frambozen.
TIP:

Geweekte muesli is goed voor je. Ook kinderen kunnen hier aan wennen.

Reacties