Penne met Italiaanse worst en erwtjes

Voor mijn werk kom ik af en toe in Hasselt en soms hangt daar ook een etentje bij de Corda Bar aan vast. Bij het doorlezen van de menukaart (ik wou dat ik alle menukaarten van de plaatsen waar ik ga eten, kon meenemen naar huis), viel mijn oog meteen op de penne met chorizo en pittige
Foto Cathy Van de Moortele
tomatensaus. Daar verse chorizo in onze regio niet zo makkelijk te vinden is, moest ik op zoek naar een waardige variant en dat is deze Italiaanse worst geworden. Ik heb de saus niet pittig gemaakt, omdat er voldoende kruiding (heerlijk met die venkelzaadjes) in het worstenvlees zat.

Wat hebben we nodig:
  • 140 gr penne
  • zout
  • 1 recept marinarasaus, gemixt
  • vetstof
  • 2 Italiaanse worsten, in stukken van 5 cm geknipt 
  • een handvol diepvrieserwtjes
  • verse peterselie, gesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Kook de penne gaar in ruim, gezouten water.
  • Meng de gare penne met de marinarasaus.
  • Laat wat vetstof smelten in een pan en bak de stukjes worst aan alle kanten aan.
  • Meng de gebakken worst met de penne en de saus.
  • Kook de erwtjes heel kort in licht gezouten water en voeg ze toe aan de saus.
  • Werk af met verse peterselie.
TIP:

Je kan de gebakken worst nog eens grof malen in de keukenrobot.

Reacties