Belegde broodjes my way

Foto Cathy Van de Moortele
Had je gedacht dat er nu een stokbroodje zou volgen? Dan heb je verkeerd gedacht. Bij het bedenken van deze belegde broodjes, was mijn gedacht: wat als dit als lunch zou geserveerd worden in een brasserie? Zouden de mensen dat bestellen? Ik alleszins wel. Het zou me toch veel meer smaken, zo'n dikke snede brood die vers afgesneden en belegd wordt, dan een taai belegd broodje, waarvan je niet onmiddellijk weet wat er op ligt.
Vaak zijn mijn broodjes last minute bedenkingen. De tafel staat al gedekt en dan inspecteer ik mijn koelkast en voorraadkast en overweeg ik verschillende combinaties. Deze twee waren alvast weer geslaagd!

Wat hebben we nodig:
  • 2 dikke sneden krokant gebakken brood
  • 1/2 bûche geitenkaas, in 4 plakken gesneden
  • honing, vloeibaar
  • pittige kruiden (Buenos Aires)
  • een handvol spinazie
  • gegrilde paprika
  • mangochutney
  • Italiaanse ham
  • aalbesjes
Hoe gaan we te werk:
  • Zet de ovengrill aan.
  • Leg de sneden brood op een ovenrooster en rooster ze aan 1 kant. Draai ze om.
  • Leg naast het brood de plakken geitenkaas. Bedruppel ze met honing en strooi er de kruiden voor.
  • Schuif de bakplaat weer onder de grill en bak de toast krokant. De honing zal net lopend zijn.
  • Beleg één toast met spinazie, gegrilde paprika en de plakken geitenkaas.
  • Besmeer de tweede toast met mangochutney. Schik de plakjes Italiaanse ham op de chutney en werk af met trosjes aalbes.
TIP:

Je hoeft het brood niet te roosteren, maar ik vind het net nog iets extra hebben.

Reacties