Pita falafel

Foto Cathy Van de Moortele
Ik krijg wel eens de vraag waar ik de inspiratie blijf halen. Dat verbaast me eigenlijk wel, want er zijn nog zoveel recepten die ik wil uitproberen, zoveel dingen die ik wil proeven. De receptentoevoer is gewoon onuitputbaar. Soms ben ik "lui" en combineer ik gewoon vorige recepten tot een nieuw recept en kom dan weer met een schitterende maaltijd af. Zoals vandaag, met dit pitabroodje, gevuld met falafel en coleslaw. Wie zei ook al weer dat thuiswerkende mama's een saai leven hebben?

Wat hebben we nodig:
Hoe gaan we te werk:
  • Snij de broodjes open maar zorg dat de helften nog voor 1/3 aan elkaar vastzitten.
  • Vul de broodjes met coleslaw en druk goed aan.
  • Beleg met plakjes avocado.
  • Bak de falafel in de pan, waarin je eerst 1 cm olie hebt laten heet worden. Laat ze mooi bruin worden aan beide kanten en laat ze even uitdruppen op keukenpapier.
  • Schik de falafel op de avocado en happen maar!
TIP:

Vouw hoedjes van krantenpapier om je pita met falafel in te serveren. Staat superleuk en is nog handig ook.
Vind je zelf pitabroodjes maken maar niets? Kies dan eerder voor ovenkoeken (bij Delhaize bijvoorbeeld) dan voor voorverpakte pitabroodjes).

Reacties