Pasta met truffelroomkaas

Foto Cathy Van de Moortele
Ik vind het altijd geweldig om nieuwe producten te ontdekken in de supermarkt. Bij het rondneuzen in de zuivelafdeling van Delhaize, kwam ik de nieuwste smaak van Philadelphia roomkaas tegen, met name de Opgeklopte Truffel. De oudste dochter is helemaal gek van truffel en ik kan haar daar alleen maar in bijtreden. Jammer genoeg studeert ze nu in Parijs en kan ik haar alleen maar een foto met recept doorsturen.

Wat hebben we nodig:
  • 150 gr pasta
  • olie
  • 150 gr gezouten spekblokjes
  • 1 kleine ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 6 Parijse champignons, schoongemaakt en in 4 gesneden
  • 1/2 potje Opgeklopte Truffel van Philadelphia
  • 1 tomaat, ontpit en in grove brunoise gesneden
  • 50 gr mozzarella cuccina, in blokjes gesneden
  • peper van de molen
Hoe gaan we te werk:
  • Kook de pasta gaar in ruim, gezouten water.
  • Laat wat olie smelten in een grote pan.
  • Bak de spekblokjes aan en voeg de uisnippertjes toe. Laat ze even meebakken.
  • Verdeel de champignons over het spek en bak ze mee.
  • Giet de pasta af en roer hem door het spek. Er mag gerust wat kookvocht bij, zodat de saus mooi bindt.
  • Roer de truffelroomkaas door de pasta, tot hij mooi oplost.
  • Werk af met tomaat en blokjes mozzarella. Laat de pan nog even op het vuur staan, zodat de mozzarella kan smelten.
  • Kruid met peper van de molen.
TIP:

De truffelsmaak in de Opgeklopte Truffel is niet overheersend. Heb je graag wat meer truffelsmaak? Voeg dan nog wat gesnipperde zomertruffel toe.

Reacties

Anoniem zei…
Beste, waar kan je de philadelphia truffel kopen? Ik kan hem bij ons namelijk niet vinden.