Broodje Mozzacado

Foto Cathy Van de Moortele
Je had meteen door welk soort broodje dit zou worden hè? Er worden hier steeds vaker avocado's in huis gehaald. Ik ben gezwicht voor de bijzondere textuur van de rijpe avocado's. Dezelfde textuur die me er eerder van weg hielden. Het gezegde: je moet avocado's leren eten, is waar. Stap voor stap weet ik hem steeds meer te appreciëren. Warme avocado en avocado dressing staat nog niet op mijn dat-eet-ik-echt-graag lijstje, maar dat hoeft ook niet. Dit broodje doet het hem!

Wat hebben we nodig:
  • 4 sneden meergranenbrood
  • 1 rijpe avocado
  • scheutje citroensap
  • peper van de molen
  • zout
  • 2 pijpajuintjes, schoongemaakt en fijngesnipperd
  • 1 tomaat, in plakken gesneden
  • 1/3 rol mozzarella, in dikke plakken gesneden
  • verse basilicum, enkel de blaadjes
  • fleur du sel
Hoe gaan we te werk:
  • Toast het brood tot het lichtjes gekleurd en krokant is.
  • Snij de avocado door en verwijder de pit. Lepel het vruchtvlees uit de schil en plet de avocado met een vork. Besprenkel de avocado met citroensap. Kruid met peper en zout. 
  • Roer de pijpajuintjes door de avocadopuree.
  • Besmeer alle sneden brood met avocado.
  • Beleg 3 sneden brood met tomaat, mozzarella en blaadjes basilicum. Kruid met fleur du sel en peper van de molen.
  • Stapel de sneden brood op elkaar. Het vierde sneetje leg je omgekeerd op het derde belegde sneetje brood.
  • Snij de broodjes diagonaal door en serveer meteen.
TIP:

Zoek naar een rol mozzarella ipv de gekende bol. Zo krijg je mooie gelijke plakken voor op je broodje.

Reacties