Snelle couscoussalade

Foto Cathy Van de Moortele
Ik neem niet zo graag brood mee als lunch naar het werk. Het mag wel wat boeiender en kleurrijker zijn. Deze couscoussalade is snel klaar en proeft fantastisch. Maak ze de avond voordien al klaar en je hebt er geen omkijken meer naar de volgende ochtend.

Wat hebben we nodig:
  • 285 gr couscous
  • 20 gr amandelen, gehakt en droog getoast
  • 2 blikjes mandarijntjes, uitgelekt
  • 30 gr gedroogde veenbesjes
  • 5 pijpajuintjes, schoongemaakt en gesnipperd
  • 1 eetlepel olie
  • 1 koffielepel citroensap
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Overgiet de couscous met heet water en dek af. Laat de couscous 10 min wellen.
  • Roer de couscous los met een vork en voeg de andere ingrediĆ«nten toe.
  • Meng alles door elkaar en klaar!
TIP:

Ik gebruik een koeltasje, dat ik de avond voordien al vul met drinken, lunch, dessert, fruit, tussendoortje, yoghurtje. 's Morgens hoef ik enkel mijn koeltasje uit de koelkast te nemen en ik kan zo vertrekken.

Reacties