Kokosrotsjes van Ellphi

Foto Cathy Van de Moortele
Alhoewel ik nooit voorstander geweest ben van bakken met suikervervangers, moet ik nu toch mijn mening herzien. Na het uitproberen van een verpakking Kokorock van Ellphi, heb ik zelf mogen ervaren dat er evolutie is op het vlak van bakken met suikervervangers. Ellphi is Belgisch, laag calorisch, heeft een lage glycaemische index en bevat slechts 5 gr koolhydraten per 100 gr product. Voor mensen met diabetes of voor wie graag minder suiker eet, is dit heel goed nieuws! Uitgetest en goedbevonden: Kokosrotsjes van Ellphi!
Ik ga verder uitproberen met de suikervervanger van Ellphi, waarbij 100 gr kristalsuiker vervangen kan worden door 100 gr Ellphi suikervervanger.

Wat hebben we nodig:
  • 1/2 zakje Ellphi Kokorock (= 250 gr)
  • 70 ml warm water
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de oven voor op 200°C.
  • Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  • Meng de Kokorock met het warme water, breng het beslag over in een spuitzak met brede, gekartelde spuitmond en laat het geheel 30 min rusten in de koelkast.
  • Spuit 21 gelijke rotsjes op het bakpapier.
  • Bak de kokosrotsjes 10 min in de hete oven. (op de verpakking staat 20 - 25 min maar zoals je op de foto kan zien, waren 10 min al meer dan genoeg)
TIP:

Dit is de eerste suikervervanger waarbij het resultaat volledig naar mijn zin is: mooi gekleurd, goed gerezen, voldoende volume, net zoet genoeg maar niet te zoet en geen vieze nasmaak. Precies wat je verwacht van een lekker gebak!

Reacties