Pasta met kreeft

Foto Cathy Van de Moortele
Ik bracht in een vrolijke bui 2 gekookte kreeften mee naar huis, zonder te weten wat ik er wou mee gaan doen. Ik dacht eerst aan een salade, maar toen ik aan het rondneuzen was in mijn kasten, kreeg ik het idee om er een pastagerecht van te maken. Yummie!

Wat hebben we nodig:
  • olie
  • 1 teen look, gepeld en geperst
  • 500 gr kerstomaatjes, van het kroontje ontdaan en gehalveerd
  • enkele chilivlokjes
  • zout
  • 200 gr spaghetti
  • boter
  • 2 gekookte kreeften, van de schaal en scharen ontdaan en schoongemaakt
  • verse munt, fijngesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Verhit wat olie in een pan en laat het teentje look daarin zijn smaak afgeven. De look mag niet bruin worden.
  • Voeg de kerstomaatjes toe en laat ze wat meestoven.
  • Kruid met chili en zout.
  • Kook de spaghetti al dente en giet hem af. 
  • Meng de spaghetti met de saus.
  • Warm de kreeft even op in wat boter.
  • Dresseer de borden met pasta en saus. Schik de kreeften op de pasta en werk af met vers gesnipperde munt.
TIP:

Je kan ook tomatenblokjes uit blik gebruiken, maar als je verse kerstomaatjes in huis hebt, moet je die gewoon gebruiken. 

Reacties