Nutella pudding

Foto Cathy Van de Moortele
Als ik me nog desserts en smaken herinner van mijn kindertijd, is het wel warme pudding. Meestal was dat dan een eenvoudige vanillepudding, gemaakt van melk, vanillebloem en suiker. Heel soms was er eens de chocoladevariant en ik moet eerlijk toegeven: ik maak ook vaker de vanillepudding dan de bruine.
Alhoewel ik altijd zelf chocopasta maak, staat er toch dikwijls ook een bokaal Nutella in de voorraadkast. Meestal niet voor op de boterham, maar voor in gebak en desserts. Vandaar deze chocoladepudding met Nutella. Gewoon, voor de fun.

Wat hebben we nodig:
  • 30 gr maïzena
  • 40 gr pure cacao
  • snuifje zout
  • 475 ml melk
  • 125 ml room
  • 225 gr Nutella
  • 2 eetlepels ongezouten boter
  • 1 koffielepel vanille extract
Hoe gaan we te werk:
  • Meng de maïzena met de cacao en het zout.
  • Hou een 200 ml van de melk apart en verwarm de rest met de room tot het zachtjes begint te broebelen.
  • Meng de koude melk met de maïzena tot een papje en voeg dit papje toe aan de warme melk. Klop goed. Warm het geheel nog even door tot de pudding indikt.
  • Haal de pan van het vuur en roer de Nutella, boter en vanille erdoor.
  • Giet de pudding in 6 potjes.
  • Eet de pudding warm of laat hem 3u opstijven.
TIP:

Serveer de koude Nutella pudding met slagroom.
Je kan dit dessert perfect bereiden in de microgolf. Ik gebruik hiervoor mijn Tupperware kommen die speciaal geschikt zijn voor de microgolf.

Reacties