Pasta met kip in paprikasaus

 

Foto Cathy Van de Moortele

Geen idee waarom ik zoveel kipfilet in de vriezer heb, maar ik moet hem wel gaan opgebruiken. Vandaag eten we dus kip met pasta in paprikasaus. De kipfilets heb ik gegaard in mijn slowcooker, maar je kan dit natuurlijk ook gewoon op het vuur doen. Voordeel van de slowcooker, is dat je er geen omkijken naar hebt en er niets kan aanbakken... soms heb je van die dagen dat je dat wel kan gebruiken.

Wat hebben we nodig:

  • 2 kipfilets, drooggedept
  • peper van de molen
  • zout
  • 1 blik tomatenblokjes (ik heb mijn zelfgemaakte chunky tomatensaus gebruikt)
  • 1 bouillonblokje, verkruimeld
  • 200 ml heet water
  • 1 ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 1 rode paprika, schoongemaakt en in reepjes gesneden
  • 2 tenen knoflook, gepeld
  • 150 gr korte pasta
  • 2 handenvol rucola, gewassen

Hoe gaan we te werk:

  • Kruid de kipfilets aan beide zijden met peper en zout.
  • Leg de kipfilets in de slowcooker en overgiet ze met de tomatenblokjes.
  • Los het bouillonblokje op in het hete water en giet de bouillon bij de kip.
  • Strooi de uisnippers en paprikareepjes over de kip en leg er de knoflooktenen bij.
  • Zet de slowcooker op HIGH voor 4u en laat hem zijn gang gaan.
  • Gooi de knoflook weg.
  • Haal de kip uit de slowcooker en trek ze uit elkaar met 2 vorken.
  • Mix de saus glad en giet ze weer over de kip.
  • Kook de pasta beetgaar en schep ze over in de kom met de kip. Voeg eventueel wat pastakookvocht toe, moest de saus te dik zijn.
  • Roer de rucola door de pasta.
  • Kruid nogmaals af met peper en zout.

TIP:

Varieer met je paprikasoorten. Gebruik gele of oranje paprika's voor een zoetere saus.
In slowcookergerechten moet je minder water toevoegen dan wanneer je het gerecht op het fornuis zou maken. 

Reacties