Truffel anolini met varkenswangen

Foto Cathy Van de Moortele
Ongelooflijk maar waar: ik had 3 varkenswangen over van het recept van gisteren. Ok, ik geef toe, ik had er 3 apart gehouden, omdat ik ze wou gebruiken als vulling voor mijn pasta. Anolini deze keer, een kleine soort ravioli, gevuld met vlees en geserveerd in runderbouillon. Daar moet je toch wat varkenswangen voor overhouden niet?

Wat hebben we nodig:
  • 3 gebraiseerde varkenswangen, koud
  • 4 plakjes pancetta, in reepjes gesneden
  • 1 eetlepel truffeltapenade
  • enkele druppels truffelolie
  • verse pasta op basis van 2 eieren en 200 gr pastabloem
  • 2 zomertruffels, geraspt
Hoe gaan we te werk:
  • Cutter de varkenswangen fijn met de pancetta, de tapenade en de truffelolie.
  • De vulling moet nu mooi dik maar niet nat zijn. Je moet er als het ware kleine balletjes kunnen van maken die niet uit elkaar vallen.
  • Maak het pastadeeg en meng er de zomertruffel goed onder.
  • Rol de pastavellen uit tot op stand 7 (mijn Kenwood lasagnemaker heeft 9 standen).
  • Met de Tupperware Ravissimo heb ik deze anolini gemaakt, maar je kan ze evengoed uitsteken met een vormpje.
  • Bestuif de anolini met pastabloem en laat ze zeker een uurtje drogen voor je ze op een plaatje invriest. Eenmaal ingevroren, kan je ze in een diepvrieszak bewaren.
  • Kook de anolini niet in de bouillon waarin je ze wilt serveren. Het zetmeel van de pasta zou de bouillon troebel maken en dat ziet er niet zo mooi uit. 
TIP:

Je kan de anolini natuurlijk ook meteen serveren. Kook ze dan kort op tot ze komen bovendrijven.
Verrijk je runderbouillon met plakjes kastanjechampignon, pijpajuin en werk af met blaadjes kervel.

Reacties