Vitamientjes uit de soupmaker

Foto Cathy Van de Moortele
Mistig weer, koud, nat. Ideaal om verse soep te maken. Mijn Total Control Soupmaker staat nooit ver weg, zodat ik er snel bij kan als ik zin heb in een kom soep. Er liggen altijd genoeg groenten in de koelkast om soep te maken en ik had nog vleesbouillon in de koelkast, die ik kon toevoegen aan de soep voor extra smaak. En het heeft gesmaakt.

Wat hebben we nodig:
  • 1 kleine ui, gepeld en in fijne brunoise gesneden
  • 1 wortel, geschraapt en in fijne brunoise gesneden
  • 1 steel selder, in fijne brunoise gesneden
  • 1/2 prei, in fijne brunoise gesneden
  • 1 aardappel, geschild en in fijne brunoise gesneden
  • 60 gr knolselderblokjes (diepvries)
  • 500 ml verse vleesbouillon, heet
  • peper en zout
  • verse peterselie, gesnipperd
  • 30 gr diepvrieserwtjes
Hoe gaan we te werk:
  • Doe de ui, wortel, selder, prei, aardappel en knolselder in de kan van de soupmaker.
  • Overgiet met de hete bouillon en vul aan tot 4 porties met water.
  • Kies voor chunky soup en 4 porties en laat de soupmaker zijn werk doen.
  • Werk af met peper, zout, peterselie en diepvrieserwtjes.
TIP:

De vleesbouillon maak ik met mergpijpjes en soepvlees, ui, look,  laurier, wortel, selder, prei, peterseliesteeltjes, peperbollen en zout.

Reacties