Kip ravioli

Foto Cathy Van de Moortele
Ik denk dat ik ondertussen wel heel veel verschillende vullingen voor ravioli uitgeprobeerd heb. Tijdens ons verblijf in Florida, kocht ik ravioli gevuld met gebraden kip en ovengeroosterde knoflook. Wat was dat lekker! Van de ravioli heb ik een pastasalade gemaakt voor onze picknick in het Lakefront Park in Kissimmee. Ik had namelijk nog een gebraden kip in de koelkast staan en die was de ideale aanvulling voor deze salade.

Wat hebben we nodig:
  • 14 ravioli gevuld met gebraden kip en ovengeroosterde knoflook
  • 10 kerstomaatjes in verschillende kleuren
  • 30 gr roquefort, verkruimeld
  • 2 eieren, hardgekookt en gepeld
  • 2 pijpajuintjes, schoongemaakt en gesnipperd
  • 1 kipfilet van een gebraden kip, in stukjes gesneden
  • 1 eetlepel mayonaise
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Kook de ravioli gaar in ruim, gezouten water. Giet af en spoel voorzichtig onder koud, stromend water.
  • Snij de tomaatjes per kleur: in twee, in vier, in plakjes, ...
  • Meng de ravioli met de tomaatjes en de roquefort.
  • Snij de eieren in 4 en meng ze onder de salade, met de pijpajuintjes en de stukjes kip.
  • Kruid de mayonaise met peper en zout en schep ze onder de salade.
  • Zet de salade koud weg tot je ze wilt eten.
TIP:

Deze ravioli kan je vervangen door verse ravioli uit het versvak in de supermarkt. 

Reacties