Bagel croque monsieur

Foto Cathy Van de Moortele
Heel eenvoudig, deze twist op de klassieke croque monsieur. Bij gebrek aan brood, was ik op zoek in mijn voorraadkast en kwam ik een verpakking bagels tegen. Ideaal, want ik had heerlijke Breydelham in huis en nog enkele plakken raclette en nog wat pittige uienjam die ik overlaatst gemaakt had. Bingo!

Wat hebben we nodig:
  • 2 bagels
  • pittige uienjam
  • 4 plakjes raclette, ontkorst
  • 4 sneetjes Breydelham
Hoe gaan we te werk:
  • Zet je grilltoestel aan.
  • Snij de bagels open.
  • Besmeer de onderkant ruim met uienjam.
  • Snij de raclette in repen en leg ze op de uienjam.
  • Drapeer per bagel 2 sneetjes ham op de raclette.
  • Dek af met het bovenste deel van de bagels.
  • Grill de bagels tot de kaas mooi gesmolten is.
  • Smakelijk!
TIP:

Serveer met een kruidensalade.

Reacties