Pannetje prei champignons

Foto Cathy Van de Moortele
Prei is voor mij zoiets van: doe ik het of doe ik het niet? Ik kan prei wel waarderen in quiche of in wokgerechten, maar niet gestoofd, dan is het echt een no go. Dit eenvoudige pannetje prei met champignons kon me zeker wel bekoren. Laat maar zeggen dat ik er zelfs heel blij van werd.

Wat hebben we nodig:

  • olie
  • 500 gr witte champignons, schoongemaakt en in plakjes gesneden
  • 1 prei, schoongemaakt en in fijne ringen gesneden
  • peper en zout
  • verse peterselie, fijngesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Laat wat olie warm worden in een grote pan.
  • Doe de champignons in de pan en kruid met zout.
  • Bak de champignons al roerend, tot ze hun vocht vrij geven.
  • Voeg de preiringetjes toe en laat de prei zacht worden.
  • Kruid met peper.
  • Werk af met verse peterselie.
TIP:

Serveer dit bijgerecht bovenop een sappige steak, voor een koolhydraatarm recept.

Reacties