Kaastortellini met scampi in spinazieroomsaus

Foto Cathy Van de Moortele
Dit is weer zo'n recept dat ontstond, 15 min voor ik aan tafel wou. Nog geen idee wat ik wou maken. Er lag veel verse spinazie in de koelkast, ik had nog een zak scampi in de diepvriezer en er waren ook nog zelfgemaakte kaastortellini. Tada! Op een goeie 15 min tijd was mijn lunch klaar. Een kommetje tortellini kan je toch niet afslaan? Dit recept is voor 1 persoon, maar niets houd je tegen om er meer van te maken.

Wat hebben we nodig:
  • 10 kaastortellini
  • 1/4 zak verse spinazie, gewassen
  • 150 ml room
  • 1 teentje look, gepeld en geperst
  • peper en zout
  • 6 scampi, ontdooid en van het darmkanaal ontdaan
  • vetstof
  • 50 ml room
  • 1 eierdooier
  • 1 Spaans pepertje, ontpit en fijngesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Kook de tortellini gaar in ruim, gezouten water. 
  • Doe de gewassen spinazie in een steelpannetje en laat ze slinken op een zacht vuur. Hak de spinazie grof nadat je ze laten uitlekken hebt.
  • Zet de room op het vuur en kruid die met look, peper en zout.
  • Roer de spinazie en de gare tortellini door de room.
  • Dep de scampi droog en bak ze kort aan in wat vetstof. Voeg de scampi toe aan de saus.
  • Klop de room los met de eierdooier.
  • Laat de roomsaus goed heet worden en bind ze met de liaison van room en eierdooier. Laat de saus niet meer koken nu.
  • Werk af met het Spaanse pepertje.
TIP:

Ik maak mijn tortellini zelf maar je kan ze ook vers kopen in het versvak van de supermarkt. Zelfgemaakte tortellini kan je makkelijk invriezen en dan neem je enkel wat je nodig hebt. Je hoeft ze niet te ontdooien. 

Reacties