Plantaardige chocopasta

Foto Cathy Van de Moortele
Tijdens een uitzending van De keuken van Sofie, hoorde ik over vegan chocopasta. De pasta bevat echter wel honing, dus kan niet echt vegan worden genoemd. Ik maak er dus "plantaardige" chocopasta van.
Het is een aparte smaak en de choco is veel donkerder. Voor de liefhebber!

Wat hebben we nodig:
  • 100 gr (bio)pindakaas zonder stukjes
  • 40 gr pure cacao
  • 50 gr vloeibare honing
Hoe gaan we te werk:
  • Doe de pindakaas in een keukenrobot.
  • Voeg de cacao en de honing toe en cutter alles samen tot een homogene chocopasta.
  • Spatel alles over in een bokaaltje.
  • Bewaar in de koelkast.
TIP:

Je kan de pindakaas ook vervangen door cashewpasta of amandelpasta (ook wel amandelboter genoemd). 

Reacties

Unknown zei…
volgens mij eten vegans ook geen honing, is ook van dierlijke oorsprong..
Dag Pascale

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, daar ben ik nu ook achter. Ik ga het aanpassen.