Boontjes in tomatensaus garnie

Foto Cathy Van de Moortele
Iets wat ik normaal nooit koop, maar ik heb me toch laten verleiden om ze in dit recept te gebruiken. Ik had eigenlijk liever Boston Baked Beans gebruikt, maar die zijn hier niet zo makkelijk te vinden. Ik zou ze wel kunnen halen in de Amerikaanse winkel in Antwerpen. Moet ik onthouden..

Wat hebben we nodig:
  • 1 blik witte bonen in tomatensaus
  • 100 kerstomaatjes, gehalveerd
  • 4 pijpajuintjes, schoongemaakt en gesnipperd
  • 1/2 rode paprika, ontpit en in fijne brunoise gesneden
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de witte bonen in de saus in een steelpan tot de saus pruttelt.
  • Zet de pan van het vuur. 
  • Roer de tomaatjes, pijpajuintjes en paprikablokjes door de boontjes. 
  • Klaar!
TIP:

Kies een goed merk bonen.
Hou je niet zo van knapperige paprikastukjes? Pocheer ze dan eerst in kokend water.

Reacties