Kipburger Compleet

Foto Cathy Van de Moortele
Ik koop nu al een tijdje mijn vlees bij Deeleenkoe, Deeleenvarken en Koopeenkip. Altijd vers, eerlijk en smaakvol vlees, waarbij je niet hoeft te twijfelen over de oorsprong. Alles wordt netjes in porties vacuüm verpakt en gekoeld geleverd aan huis. De dieren worden pas geslacht als alle delen verkocht zijn. Ik zit altijd vol ongeduld te wachten op mijn pakketten, zodat ik weer creatief aan de slag kan. Zoals bij deze burger. Burgers zijn hip, burgers zijn gegeerd. Experimenteer thuis en maak je eigen burger helemaal naar jouw zin, zoals deze Kipburger Compleet.

Wat hebben we nodig:
  • vetstof
  • 1 kipburger
  • 1 zacht meergranen broodje
  • zelfgemaakte pesto
  • een handvol rucola
  • rode ui, in flinterdunne ringen gesneden
  • 2 Parijse champignons, in plakjes gesneden
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Laat wat vetstof smelten in een pannetje en bak de burger mooi krokant aan beide zijden. De burger moet doorbakken zijn, want hij bevat enkel kip.
  • Snij het broodje door. Je kan het broodje even grillen als je dat lekker vindt.
  • Besmeer het onderste deel van het broodje met pesto. 
  • Beleg met rucola en rode ui.
  • Leg de burger op de ui.
  • Bak ondertussen de champignonschijfjes in de pan waarin je de burger gebakken hebt. Kruid met peper en zout.
  • Schik de plakjes champignon op de burger en werk af met nog wat pesto.
  • Zet de bovenkant op het broodje en geniet!
TIP:

De kippenburgers van Koopeenkip zijn na het bakken nog even groot als ervoor. Dat gebeurt wanneer je kiest voor eerlijk vlees en niet voor plofkippen uit de supermarkt.

Reacties