Gevulde pistolet

Foto Cathy Van de Moortele
Het voordeel van een foodblog is oa dat mensen je altijd weten te vinden om leuke recepten uit te proberen. Zo ook het recept van deze gevulde pistolet. Ik was er al helemaal voor te vinden toen ik het filmpje bekeek en overliep in mijn hoofd mijn voorraadkast en koelkast. Enkel de pistolets moest ik nog in huis halen.

Wat hebben we nodig:
  • 1 pistolet
  • 1 eetlepel boter, gesmolten
  • 50 gr Emmenthaler, geraspt
  • 2 plakjes spek, krokant gebakken en verkruimeld
  • 1/4 rode paprika, in reepjes gesneden
  • enkele blaadjes spinazie of rucola
  • 1 ei 
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de oven voor op 180°C.
  • Snij het kapje van de pistolet. Haal het kruim uit de pistolet zonder de korst te beschadigen.
  • Vet de binnenkant in met gesmolten boter.
  • Strooi de helft van de kaas in het broodje en leg er het spek op.
  • Bedek het spek met paprikareepjes en enkele blaadjes spinazie of rucola.
  • Strooi de rest van de kaas op de groentjes.
  • Breek een eitje boven de kaas en zorg dat de dooier niet kapot gaat.
  • Kruid met peper en zout.
  • Zet de pistolet in een ovenvast schaaltje en leg de bovenkant erop, zodat de eierdooier niet hard wordt.
  • Laat deze gevulde pistolet 25 min bakken in de oven.
  • Serveer meteen.
TIP:

Leg de reepjes spek naast elkaar op een dubbel vel keukenpapier en verwarm het 3-4 min in de microgolf. Het vet dringt in het papier en je spek is krokant.

Reacties