4 kazen ravioli

Deze zijdezachte kussentjes van pasta, gevuld met 4 soorten kaas, zijn gewoon om de vingers bij af te likken. Ik maak er meteen een hele voorraad van, die ik netjes invries. Serveer deze ravioli met een (romige) basilicumpesto of een (romige) tomatensaus en geniet van Italië op zijn best.

Wat hebben we nodig:
  • 1 recept verse pasta
  • 225 gr ricotta
  • 100 gr philadelphia roomkaas
  • 60 gr mozzarella, geraspt
  • 60 gr provolone
  • 1 ei
  • verse peterselie, fijngesnipperd
  • 2 eetlepels olie
  • 2 tenen look, gepeld en geplet
  • 3 eetlepels verse basilicum pesto
  • 475 ml room
  • Parmezaanse kaas, geraspt
Hoe gaan we te werk:
  • Maak het verse pastadeeg klaar volgens het basisrecept. Laat het deeg een half uurtje rusten in plastic folie.
  • Meng de 4 soorten kaas met het ei en de peterselie tot een homogene massa.
  • Verhit een pannetje en voeg 2 eetlepels olie toe. Fruit de look met de pesto even aan. 
  • Giet de room bij de pesto. Laat de saus even goed doorwarmen en voeg dan de kaas toe.
  • Rol het deeg zo dun mogelijk uit. 
  • Leg een vel pastadeeg voor je en schep er gelijke hoopjes vulling op. Dek af met een tweede vel. Zorg dat je rond alle vullinghoopjes de lucht goed wegduwt, zodat de ravioli niet openbarsten tijdens het koken. Zorg dat de randjes goed dicht zijn.
  • Snij de ravioli los met een pastawieltje of een vormpje. Laat de ravioli even drogen op een bakplaat bestrooid met bloem.
  • Kook de ravioli in licht, gezouten water. Laat ze uitlekken.
  • Serveer de ravioli met de pestoroomsaus en extra Parmezaanse kaas.
TIP:

Vind je geen Provolone kaas, gebruik dan Gruyère of Emmenthaler.
Van het resterende pastadeeg, maak je tagliatelli of spaghetti.
Ik gebruik graag de Tupperware Ravissimo om ravioli te maken. Altijd perfect gesloten en gelijk van vorm.

Reacties

Ellen zei…
Dit receptje ga ik maandag eens proberen denk ik. Vries je ze los in, eerst op een plaat en daarna in zakje/doosje?
Zo doe ik het inderdaad Ellen. Soms vries ik ze meteen in, in mijn Kwadraatdoos Antarctica van 1.25 l (Tupperware). Veel plezier ermee!