Broodje Brie met radijs

Enkele jaren terug mocht ik de broodjeszaak van mijn vriendin runnen. Ik mocht er helemaal mijn gang gaan en zelf broodjes bedenken. Het broodje met zelfgemaakte choco en daarop marshmallows was enorm in trek. Of het broodje boulette, waarbij ik 's morgens al gehaktballetjes aan het draaien was om de truckchauffeurs te plezieren die voor dit broodje met pikante saus graag een omweg maakten. Moest ik toen dit broodje Brie gekend hebben, had ik het zeker ook verkocht...

Wat hebben we nodig:
  • 1 stokbroodje, thuis afgebakken en gehalveerd
  • enkele plakjes Brie, niet te dun gesneden
  • 1 Pink Lady appel, in plakjes gesneden (niet geschild)
  • radijsjes, in plakjes gesneden
  • enkele blaadjes kropsla
Hoe gaan we te werk:
  • Beleg de onderste helft van het broodje met Brie en zet dat even onder de grill, zodat de kaas kan smelten.
  • Leg de appelschijfjes dakpansgewijs op de kaas, bestrooi ze met radijsjes en werk af met knapperige blaadjes sla.
  • Klaar!
TIP:

Wil je graag toch nog een sausje bij dit broodje? Besmeer de bovenste helft dan met wat honing-mosterddressing.

Reacties