Witte bonensalade

Alhoewel ik niet graag groenten uit blik koop, koop ik zelden gedroogde peulvruchten. Die mogen van mij echt in blik het huis in. Mijn favoriete boontjes zijn toch wel zeker de witte bonen of cannelini bonen. Je vindt ze in verschillende groottes. Ik hou van de kleine, witte boontjes die nog een beetje beet hebben. Met een eenvoudige vinaigrette maak je een heerlijk bonenslaatje. Peulvruchten zitten boordevol vezels en zijn goed voor je!

Wat hebben we nodig:
  • 1 groot blik witte boontjes, uitgelekt
  • 1/3 rode ui, gepeld en fijngesnipperd
  • scheutje citroensap
  • 2 koffielepels azijn
  • 1 eetlepel olie
  • enkele druppels Natrena zoetstof (vloeibaar)
  • peper en zout
  • vers gehakte peterselie
Hoe gaan we te werk:
  • Roer alles mooi door elkaar en dek af.
  • Zet het slaatje weg in de koelkast tot je klaar bent om te genieten.
TIP:

Deze salade kan je een paar dagen bewaren in een luchtdichte Tupperware doos in de koelkast.
Voeg blokjes tomaat toe aan de salade, net voor het serveren.
Wil je een maaltijdsalade maken? Voeg dan een blikje tonijn toe aan de boontjes en serveer de salade op een groot blad ijsbergsla.

Reacties