Venkel-tomatensoep uit de soupmaker

Foto Cathy Van de Moortele

Aan het einde van de week, net voor ik mijn boodschappenlijstje samenstel, maak ik graag soep van restjes groenten. Sommige restjes van groenten gaan de diepvries in, in een silicone zak die ik voorbehoud voor bouillons. Andere restjes gaan dus in de soep.
Ik had nog 1/4 venkel over. Die heb ik fijngesnipperd en meegegaard in mijn tomatensoep. Een handjevol koraallinzen erbij (lekker gezond), bouillonnetje en hopla! We hebben ook weer soep voor deze week!

Wat hebben we nodig:

  • olijfolie
  • 1 ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 1 teen knoflook, gepeld
  • 200 gr venkel, schoongemaakt en fijngesnipperd
  • 1 blik tomatenblokjes (400 gr)
  • 25 gr koraallinzen, gewassen in koud water en uitgelekt
  • 1 l bouillon, heet
  • peper van de molen
  • zout

Hoe gaan we te werk:

  • Warm wat olijfolie op in de soupmaker met de sauteerfunctie. 
  • Voeg de uisnippers, knoflook en venkel toe en sauteer die 2 min mee.
  • Voeg de tomatenblokjes en de linzen toe en overgiet met de bouillon tot je aan het bovenste vulvolume komt.
  • Kruid met peper en zout.
  • Kies voor 4 pers en de smooth stand.
  • Laat de soupmaker zijn werk doen en geniet zo meteen van je heerlijk, fluweelzacht soepje!

TIP:

Ik gebruik de Total Control van Morphy Richards. Ik heb deze soupmaker nu al een aantal jaren en ben er heel tevreden over. Via de zoekfunctie op mijn blog kan je nog meer recepten vinden voor deze soupmaker.
Voeg extra bouillon toe als de soep te dik voor je is.

Reacties