Nacho's

Foto Cathy Van de Moortele
Mijn vaste stek op vrijdagavond toen ik in Oregon, USA woonde: een travestiebar waar we elke week een optreden bijwoonden en onze hongerige maag stilden met de tot dan voor ons onbekende nacho's. Geloof me als ik zeg, dat ik me weer in die bar waan, telkens ik nacho's eet. Misschien moet ik ze maar wat vaker maken dan, want het was een fantastische tijd!

Wat hebben we nodig:
  • Doritos natuur
  • enkele plakjes ZIZ cheddar voor burgers
  • avocado, gepeld, ontpit en in blokjes gesneden
  • rijpe tomaat, in blokjes gesneden
  • opgelegde jalapeno pepers, in fijne brunoise gesneden
  • pijpajuintjes, schoongemaakt en in ringetjes gesneden
  • zure room
  • snuifje Mexicaanse kruiden
  • verse koriander
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de oven voor op 200°C.
  • Strooi de Doritos uit op een bakblik, in één laag. Ik leg eerst een laag aluminiumfolie op de bakplaat, dat maakt het opruimen iets makkelijker.
  • Scheur de cheddar en verdeel de stukjes over de tortilla chips.
  • Zet de bakplaat in de oven tot de chips krokant zijn en de kaas gesmolten is.
  • Werk af met blokjes tomaat en avocado, jalapeno, pijpajuin, zure room, Mexicaanse kruiden en verse koriander.
TIP:

Drink er een koude Corona bij.
De jalapeno vind je bij de Mexicaanse producten in de supermarkt, net als de kruiden.
De plakjes cheddar doen het hier beter dan de geraspte cheddar. De plakjes zijn speciaal bedoeld om te smelten en dat is precies wat ze hier doen.

Reacties