Fudge brownies met oranje snippers

Foto Cathy Van de Moortele
Je zal me niet snel chocoladegebak zien eten. Ik ben geen echte fan, maar de mensen rondom mij wel. Ik maak het wel graag klaar en geniet van een mini stukje.
Deze brownies zijn heel zacht en fudgy en machtig. Ze zijn nog verrijkt met pecanstukjes, chocolate chips en als top of the bill: opgelegde oranje snippers! Ze doen me een beetje denken aan orangettes op deze manier.

Wat hebben we nodig:
  • 2 eieren
  • 50 gr pure cacao
  • snuifje zout
  • snuifje bakpoeder
  • 1/2 theelepel vanille extract
  • 115 gr boter, gesmolten en afgekoeld
  • 200 gr fijne griessuiker
  • 85 gr patisseriebloem (ik heb Suprème gebruikt)
  • 170 gr chocolate chips
  • 50 gr pecanstukjes
  • 9 opgelegde oranje snippers
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de oven voor op 180°C.
  • Zet een vierkante vorm klaar en vet hem lichtjes in of bekleed hem met bakpapier.
  • Mix de eieren met de cacao, het zout, het bakpoeder en de vanille.
  • Meng de boter met de suiker en klop tot de suiker opgelost is.
  • Voeg deze boter toe aan de rest van de ingrediënten.
  • Spatel de bloem door het beslag.
  • Meng de chocolate chips en de nootjes door het beslag en stort het in de bakvorm.
  • Bak de brownie 30 min. Hij moet nog zacht zijn van binnen, maar mag niet meer lopend zijn.
  • Snij de brownie meteen in 9 gelijke stukken en duw in elk stuk brownie een oranje snipper.
  • Laat de brownie volledig afkoelen in de vorm op een rooster.
TIP:

Lekker met een bolletje vanilleijs.

Reacties