Kebabs

Foto Cathy Van de Moortele
Ik had de filmpjes van de Easy Kabob maker al meerdere keren zien passeren op Facebook en Instagram. Als het over kitchen gadgets gaat....... Inderdaad. Ik heb hem dus in huis gehaald en wat een leuk ding. De kebabs waren heel sappig en gelijk van dikte. Perfect voor een feestje! Je kan er alle kanten mee uit: vlees, vis, groenten... je ziet maar wat je er in doet.

Wat hebben we nodig:
  • 400 gr gemengd gehakt
  • 50 gr spek, in dunne reepjes gesneden
  • 80 gr rode paprika, in fijne brunoise gesneden
  • 1 sjalotje, gepeld en fijngesnipperd
  • 1 teen look, gepeld en geperst
  • 80 gr kaas, in fijne brunoise gesneden (ik heb Père Josèphe gebruikt)
  • handjevol platte peterselie, fijngesnipperd
  • peper van de molen
  • zout
  • enkele chilivlokjes
  • olijfolie
Hoe gaan we te werk:
  • Maak de vulling klaar door alles onder elkaar te mengen. 
    Foto Cathy Van de Moortele
  • Doe een deel van de vulling in de Easy Kabob maker en duw de huls naar beneden. Je zal de vulling zien zitten in de opening bovenaan. Satéprikker erdoor en duwen maar.
  • Maak alle kabobs (ik had er 10) klaar.
  • Verhit wat olijfolie in een (grill)pan.
  • Bak de kebabs aan alle zijden goudbruin en laat ze dan op een zachter vuur nog even verder garen. 
  • Serveer met rijst of in pitabrood of tortilla's.
TIP:

Kebabs kan je ook makkelijk op de BBQ maken.
Het lijkt me ook wel handig om aardappelkroketjes te maken met de Easy Kabob maker. Ik zou het toestel dan wel ondersteboven gebruiken en een silicone matje op het werkblad leggen. Op die manier rollen de worsten aardappelpuree meteen op je matje en breken ze niet af in de lucht. Je hebt geen satéprikkers nodig voor aardappelkroketten.

Reacties