Groentesoep uit de soupmaker

Foto Cathy Van de Moortele
Op een koude maandagochtend, maakte ik deze groentesoep. Ik was mijn boodschappenlijstje voor de week aan het schrijven en doe dat altijd na controle van de koelkasten. Restjes groenten worden verwerkt (ik maakte er soep en geroosterde groenten mee) en dan kan ik de koelkasten weer vullen met verse groenten.
De Total Control Soupmaker zorgt ervoor dat ik niet in de keuken moet blijven, maar verder kan werken aan andere dingen in huis. Een belletje laat weten dat de soep klaar is en houdt de soep warm tot ik ze wil eten.

Wat hebben we nodig:
  • 1 ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 2 aardappelen, geschild en in grove brunoise gesneden
  • 1 wortel, geschraapt en in grove brunoise gesneden
  • 1 stengel selder, schoongemaakt en in grove brunoise gesneden
  • 1 preistengel, schoongemaakt en in halve ringetjes gesneden
  • 2 groene asperges, in stukjes gesneden
  • 1 groentebouillonblokje, verkruimeld
  • ongeveer 700 ml water
  • 50 gr diepvrieserwtjes
  • peper en zout
  • verse peterselie, gesnipperd
Hoe gaan we te werk:
  • Doe de ui, aardappelen, wortel, selder, prei en asperges in de kan van de soupmaker.
  • Verdeel het bouillonblokje over de groenten.
  • Overgiet met heet water tot aan vullijn 3 pers.
  • Zet het deksel op de kan en kies voor de Chunky setting en 3 porties.
  • Laat de soupmaker zijn werk doen.
  • Verwijder het deksel en voeg de diepvrieserwtjes toe.
  • Kruid met peper en zout en werk af met de peterselie.
TIP:

Door de diepvrieserwtjes pas toe te voegen na het garen, blijven ze mooi groen en krokant.

Reacties