Riddervis

Foto Cathy Van de Moortele
Mijn favoriete supermarkt is Delhaize. Ik vind er alles wat ik nodig heb en nog zoveel meer. Daar ik nu een tijdje aan huis gekluisterd ben door een schouderoperatie, bestel ik mijn boodschappen via de Delhaize e-shop. Ik vind het fijn om alle categorieën te doorbladeren en te zien wat nieuw is. Mijn oog viel dan ook meteen op deze riddervis. Ik kende deze vissoort niet. De textuur van forel, een subtiele zalmsmaak erbij. Zalig! Geen graatjes, zacht van smaak en snel klaar. Wie lustte er ook weer geen vis? Een gezonde maaltijd voor 2!

Wat hebben we nodig:
  • 2 zoete aardappelen, geschild en in plakken gesneden
  • 1 schaaltje bimi (broccolini)
  • olie
  • 1 sjalot, gepeld en fijngesnipperd
  • 1 teen look, gepeld en geperst
  • 1/2 zak verse spinazie, gewassen
  • citroenpeper
  • 2 filets riddervis
  • viskruiden
Hoe gaan we te werk:
  • Zet de zoete aardappelschijven op in water en kook ze zachtjes gaar.
  • Stoom de bimi beetgaar.
  • Laat wat olie warm worden in een grote pan.
  • Fruit de ui aan met de look en laat ze niet kleuren, alleen een beetje zachter worden.
  • Schud de gewassen spinazie droog en voeg ze toe aan de pan. 
  • Zet het vuur niet te hoog. Laat de spinazie slinken.
  • Kruid met citroenpeper.
  • Laat wat olie heet worden in een gietijzeren pan.
  • Dep de riddervis droog en kruid met de viskruiden.
  • Leg de vissen op de velkant in de hete pan.
  • Bak de vis 4 min aan beide zijden.
  • Giet de zoete aardappelen en de bimi af.
  • Maak een kleurig bordje van zoete aardappelschijven met bimi, spinazie en riddervis.
TIP:

Zoete aardappelen hebben een lagere glycaemische index dan gewone aardappelen. Ze zijn sneller gaar dan gewone aardappelen en hebben een boeiende smaak. Ze bewaren lang in een donkere ruimte, zonder op te schieten.

Reacties