Crunchy salade met gebakken ei

Foto Cathy Van de Moortele
Van zodra de lente op mijn kalender begonnen is, ben ik klaar voor veel felle kleurtjes op mijn bord. Een salade hoeft niet ingewikkeld te zijn, om lekker te zijn. Het oog wil ook wat. Steek wat extra liefde en tijd in je presentatie, ook al ben je alleen thuis. Vandaag toch met twee aan tafel, voor deze crunchy salade met gebakken ei.

Wat hebben we nodig:
  • 2 eetlepels olie
  • 4 sneden brood, in blokjes gesneden
  • 3 eieren (ik eet er maar eentje)
  • 1 eetlepel witte wijnazijn
  • 3 eetlepels olijfolie
  • peper en zout
  • 175 gr gemengde sla
  • 8 radijzen, in 4 gesneden
Hoe gaan we te werk:
  • Verhit een gietijzeren pan en laat er één eetlepel olie warm in worden.
  • Bak de croûtons goudbruin en laat ze uitlekken op keukenpapier.
  • Voeg wat extra olie toe aan de pan, op medium warmte.
  • Breek de eieren in de pan, zet er een deksel op en laat ze 2 min bakken.
  • Maak een dressing van de azijn, olie, peper en zout.
  • Garneer twee borden met gemengde sla en radijsjes.
  • Werk af met de gebakken eieren en croûtons.
  • Versnipper de bieslook over de salade.
TIP:

Oud brood is prima om croûtons van te maken.
Ik heb gekozen voor een mengeling van jonge spinazie, ijsbergsla, veldsla en rucola.

Reacties