Venkel/wortelsoep in de soupmaker

Foto Cathy Van de Moortele
Er is iets met venkel, iets waarbij ik de ene dag denk: mmmmm venkel en waarvan ik soms denk, nee, bah. Het lijkt me een beetje zoals het knabbelen van olijven of het beslissen of je al dan niet ansjovis op je broodje préparé wilt (om het er nadien toch af te gooien). Venkel dus...
Deze soep heb ik gemaakt in mijn Soupmaker, gewoon omdat ik er dol op ben en het werk uit handen neemt. Maar niets houdt je tegen om deze soep gewoon ouderwets op het fornuis klaar te maken.

Wat hebben we nodig:
  • scheutje olijfolie
  • 1 ui, gepeld en gesnipperd
  • 1 wortel, geschraapt en in stukken gesneden
  • 1 grote venkel, schoongemaakt en in stukken gesneden
  • kippenbouillon, heet
  • peper van de molen
  • zout
Hoe gaan we te werk:
  • Doe de olie in de kan van de Soupmaker en kies voor de Sauteerfunctie (als je die functie niet hebt, sla de sauteerstappen dan over).
  • Laat de olie in 1 min goed warm worden.
  • Voeg de ui toe en sauteer opnieuw 1 min. Roer daarna goed om.
  • Voeg de wortel en venkel toe, roer om en sauteer nog 1 min.
  • Giet de hete bouillon bij de soep, tot aan de maximum vullijn.
  • Kies voor 4 pers en de smooth setting als je een gladde soep wilt zoals die van mij.
  • Na 20 min is je soep klaar.
  • Kruid af met peper en zout en dien op.
TIP:

Een soupmaker is een godsgeschenk. Hij wordt hier zo vaak gebruikt en het resultaat is om blij mee te zijn. Zet je soupmaker niet in de kast, maar op het aanrecht, zodat je elke dag je kom vitamientjes op hebt.

Reacties