Valentijnsbiscuit

Foto Cathy Van de Moortele
Een recept van Mary Berry voor Victoria Sandwich Cake... vul deze biscuit naar voorkeur met confituur, slagroom, pudding, vers fruit,..
Speciaal voor mijn man, die elke dag opnieuw proefkonijn is in mijn keuken. Voor mijn man, die niet gek wordt van mijn overvolle winkelkarren. Voor mijn man, mijn lief, mijne Valentijn.

Wat hebben we nodig:
  • 200 gr eieren (4 stuks)
  • 225 gr fijne griessuiker
  • 225 gr zelfrijzende bloem
  • 7 gr bakpoeder
  • 225 gr boerenboter, op kamertemperatuur
Hoe gaan we te werk:
  • Verwarm de heteluchtoven voor op 160°C en zet het rooster in het midden van de oven. Vet 2 ronde bakvormen met een diameter van 20cm lichtjes in en bebloem ze. Tik overtollige bloem uit de vormen.
  • Klop de eieren op met de suiker tot je een lichtgele massa bekomt. Gebruik hiervoor de ballonklopper van de Kenwood.
  • Zeef de bloem met het bakpoeder boven de eiermassa en klop kort verder.
  • Voeg de boter toe en mix een laatste maal. Mix niet langer dan nodig.
  • Verdeel het beslag over de twee vormen.
  • Bak de biscuits 20 - 25 min of tot ze goudkleurig zijn en loslaten van de rand van de vorm.
  • Laat de biscuits 5 min afkoelen in de vormen.
  • Leg een keukenhanddoek op de biscuit, draai hem om en verwijder het bakblik. Draai de biscuit weer om en laat hem volledig afkoelen op taartroosters. Doe hetzelfde met de tweede biscuit.
  • Zet de eerste biscuit omgekeerd op een bord en besmeer hem met een vulling naar keuze. 
  • Leg de tweede biscuit op de vulling, met de bovenkant bovenaan deze keer.
  • Bestuif met suikersneeuw.
TIP:

Leg bakpapier op de bodem van de vormen als je bang bent dat je ze moeilijk uit de vorm krijgt.
Weeg het beslag af voor je het verdeelt in de vormen, zodat je zeker bent van 2 gelijke biscuits.
Suikersneeuw is bloemsuiker die niet smelt.

Reacties