Franse pistou uit de soupmaker

Foto Cathy Van de Moortele
Ik maak meestal fluweelzachte soepen, maar zo heel af en toe ga ik voor een rustieke maaltijdsoep. Met brokjes dus. Deze pistou kon me wel bekoren. Zorg dat je groenteblokjes niet te groot zijn, zodat ze goed gaar worden. De pasta mag er al bij van het begin. Ik hou van mijn soupmaker!

Wat hebben we nodig:
  • 1 ui, gepeld en fijngesnipperd
  • 1 wortel, geschraapt en in fijne rondjes gesneden
  • 170 gr aardappel, geschild en in fijne brunoise gesneden
  • 300 gr butternut, geschild, ontpit en in fijne brunoise gesneden
  • 50 gr spercieboontjes, getopt en in stukjes gesneden
  • 50 gr diepvrieserwtjes
  • 50 gr kleine pasta (ik heb mini penne genomen)
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 eetlepel (Bomba) tomatenpuree
  • 650 ml water, heet
  • 1 bouillonblokje naar keuze
  • peper en zout
Hoe gaan we te werk:
  • Doe alle ingrediënten in de kan van de soupmaker en roer om met een houten lepel.
  • Zet het deksel op de kan en kies voor Chunky setting en 4 pers.
  • Laat de soupmaker zijn werk doen.
  • Klaar!
TIP:

Zorg dat de maximum vullijn niet overschreden wordt.
Je mag diepvriesgroenten gebruiken, maar die moet je eerst laten ontdooien eer je ze gebruikt. De soupmaker werkt met voorgeprogrammeerde settings, gebaseerd op verse groenten. Je groenten zullen niet gaar zijn als je ze bevroren toevoegt. Uitzondering: erwtjes (die mogen er bevroren bij).

Reacties