Vakantie

Foto Cathy Van de Moortele

Voor het eerst sinds de opstart van mijn blog, bijna 13 jaar geleden, neem ik vakantie van mijn blog. Ik weet nog niet precies hoe dat voelt of wat ik me daar moet bij voorstellen, maar na 4578 recepten is een beetje vrije tijd niet verkeerd. Toch?

We gaan er even tussenuit, een beetje sfeer opsnuiven in Puglia. Italiƫ is prachtig en ik kijk uit naar het lekkere eten, de mooie omgeving, cultuur en vrije tijd. Een beetje herbronnen, op verkenning gaan en hopelijk achter het stuur zitten van een Fiat 500 op kleine aardewegjes. Nu onze andere koffers versleten zijn, staan er 2 brandnieuwe exemplaren te wachten op ons in de gang. Eentje midnight blue, de andere knettergeel. Is dat zelfs een woord?

Mijn werk in de keuken van het opvangcentrum achterlaten, is moeilijk. Ik zal de mensen en de drukte missen. Doe dat goed collega's, draag zorg voor onze mensen. Mijn keuken thuis achterlaten, zonder Kenwood, zonder mijn Stoves en mijn voorraadkast. Geen AirBnb deze keer, dus ook niet de mogelijkheid om zelf iets klaar te maken, maar wel genieten van het lekkers ter plaatse.

Puglia dus... Brindisi, Bari, Lecce, die regio. Een wijntje, olijfjes erbij en een goed stuk brood om de lokale olijfolie mee op te deppen. Misschien post ik wel eens een foto hier en daar en als het even mee zit, een recept. Niets hoeft, maar alles kan. We zullen zien. Tot binnenkort!

Foto Cathy Van de Moortele



Reacties