Kerstcadeautjes

Geen recept vandaag. De kerstboom staat en ik ben lijstjes aan het maken voor de komende feestdagen. Op zoek gaan naar het perfecte cadeautje voor iedereen die je dierbaar is, is niet makkelijk. Sommige mensen zijn er heel goed in, ik helaas niet. Maar ik weet bijvoorbeeld wel, waar je foodies blij kan mee maken. Het hoeven niet altijd heel dure toestellen zoals een Thermomix (maar moest iemand zich geroepen voelen: ik heb er nog geen) of een Kenwood te zijn. Foodies zijn net zo blij met kleine hebbedingetjes.
Ik heb hier zomaar enkele voorbeelden voor jullie in petto. En om het nog makkelijker te maken: er zit meteen een link bij waar je de kerstcadeautjes kan bestellen. P.S. Niets houdt je tegen om deze hebbedingen op je eigen verlanglijstje te zetten. Gewoon, moest iemand naar jouw lijstje vragen...
  • Powerfood - Van Friesland naar New York van Rens Kroes
  • Streetfood and Snacks 
  • Pizzasteen van Emile Henry, omdat zelf pizza maken nog altijd zalig is om te doen en tot de beste pizza's leidt
  • Voor wie graag zelf een perfect brood wil bakken: de broodbakvorm van Emile Henry (ik heb al de rechthoekige, de baguettesvorm + de broodbakbol, dus trust me: superproducten!)
  • Eet jij ook zo graag een gebraden kip? Is het knapperige velletje voor jou? Dan zal de chicken baker zeker iets voor jou zijn! P.S. Geen gespat of vet meer in je oven met dit geweldige product.
  • Als het iets meer mag kosten: ik ben superfan van mijn Stoves inductiefornuis met 5 pitten en 3 ovens.
  • De beste puree maak je met een pureeknijper... Waarom deze? RVS (inox) en vaatwasbestendig. Kadjieng!
  • Geen enkele vanille essence kan het halen tegen dit vanille extract. Een must voor wie graag bakt. Eén theelepel van dit extract komt overeen met 1 vanillestokje.
  • Als foodie heb je minstens één soort risotto in huis. Dit is een mooie start voor wie nog nooit risotto klaargemaakt heeft.
  • Mijn favoriete tang als ik aan het koken ben. Handig voor het omdraaien van vlees, vis of groenten.
  • Maatlepels. Het juiste maatje is belangrijk bij bakken en koken. Onmisbaar dus. En nog eens mooi om te zien ook.
  • Deze Mason Cash lasagneschaal heeft de ideale hoogte om een heerlijke lasagne te maken voor je gezin.
  • Voor wie graag brood bakt of zelf pasta maakt: deze Mason Cash bloemstrooier. Je kan hem ook gewoon in een open keukenkastje zetten, als blikvanger.
  • Liefhebbers van (h)eerlijk vlees? Wat dacht je van een koedobon van Deeleenkoe? Bedrag naar keuze. Bestel hem tijdig zodat je niet met lege handen aankomt op het kerstfeestje.
  • Zelf je gedroogd fruit of peulvruchten afwegen en ondertussen rondneuzen bij Moor&Moor, kan je al doen met een tadabon vanaf 10 euro!
  • Een goeie pepermolen zal elke foodie blij maken. Deze kersenrode Le Creuset bijvoorbeeld. 
  • Nog geen ervaring met de vegetarische keuken? Geen idee wat je dan moet klaarmaken of wat je in huis moet halen? Bestel een Veggie proefbox voor 3 of 5 maaltijden. Recepten en verse producten inbegrepen. Ik ben fan! (lees: ik wil dit zelf ook graag eens uitproberen)
  • En voor wie het budget heel erg beperkt is: elke dag een gratis recept in je mailbox en een hele grote database om in te struinen, op zoek naar dat ene recept dat jij wil uitproberen.
Fijne feesten!  Koken en Hoge Hakken neemt even verlof. Ik zie jullie graag terug in 2017, boordevol nieuwe receptjes en inspiratie.






Reacties