Sandwich koekjes met roomijs

 

Foto Cathy Van de Moortele

Ja, het is herfst, het is koud, het is nat en nee, sandwich koekjes met roomijs zijn niet enkel voor in de zomer. Ik had zin in een dessertje, het was al na 21u. De eieren waren op, ik had geen room. Hm. Even de vriezer inspecteren: ik vind een Tupperwaredoos, gevuld met zelfgemaakt vanilleroomijs (wist je dat je geen vriesbrand in je ijs krijgt, wanneer je je Tupperwaredoos in een gesloten plastic zak bewaart in de vriezer?) en een diepvrieszak met balletjes koekjesdeeg. Ik herinner me die koekjes alsof het gisteren was: chocolate chips, crunchy pecannoten, net genoeg zoetigheid. Ideale combo voor een sandwich koekje met roomijs!

Wat hebben we nodig:

Hoe gaan we te werk:

  • Bak de koekjes zoals beschreven in het recept en laat ze afkoelen.
  • Leg de koekjes per paar.
  • Haal het roomijs tijdig uit de vriezer, zodat het zacht genoeg is om te scheppen maar niet lopend.
  • Snij plakken van het roomijs en leg die op een koekje. Dek af met een tweede koekje.
  • Eenvoudig toch?

TIP:

Als je heel decadent wilt doen: rol de zijkanten van de koekjes door sprinkles.
Dit is waarom je altijd een paar koekjesdeegballetjes moet invriezen. Voor dit soort last minute dessertjes.
Bak de koekjes iets langer als het deeg bevroren is.

Reacties