Watermeloensalade met feta en komkommer

Foto Cathy Van de Moortele
Klinkt helemaal Grieks, zo'n watermeloensalade met feta en komkommer. Persoonlijk hou ik niet zo van de gezouten fetasmaak. Gelukkig zijn er nu genoeg alternatieven op de markt en kon ik gewoon kiezen voor een koemelkfeta. Met mijn Nicer Dicer snij ik alles in gelijke blokjes: snel klaar en lekker fris. De salade heb ik afgewerkt met geraspte balsamico sphere: een bal balsamico die je superfijn kan raspen met een microplane. Zalig! Je salade verkleurt niet, wat je wel hebt als je gewone balsamico gebruikt.

Wat hebben we nodig:
  • 1 komkommer, gewassen
  • 2 plakken watermeloen, zonder schil
  • 1/2 bok feta, uitgelekt en drooggedept met keukenpapier
  • 1/3 rode ui, gepeld
  • olijfolie
  • azijn
  • peper van de molen
  • enkele basilicumblaadjes, in reepjes gesneden
  • balsamico sphere
Hoe gaan we te werk:
  • Snij de komkommer horizontaal door en snij hem in blokjes.
  • Snij de plakken watermeloen in blokjes.
  • Snij de feta in blokjes.
  • Schaaf superfijne ringen van de rode ui.
  • Meng alles voorzichtig in een kom.
  • Bedruip met olijfolie en azijn.
  • Kruid met peper van de molen en basilicum.
  • Rasp de balsamico boven de salade en geniet.
TIP:

Maak de salade niet op voorhand klaar. Hij is best als je hem meteen serveert.
Vervang de basilicumblaadjes gerust door munt.

Reacties